Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. Az “Elfogadom” gomb lenyomásával és az oldal használatával elfogadja őket.

ANKA Informatikai szolgáltzatások - © 2015

Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentContactusform has a deprecated constructor in /home/ankahu/public_html/plugins/content/contactusform/contactusform.php on line 17

Annak az autója fogyaszt a legtöbbet, aki a legtöbbet használja a féket!

Szomorú látni, ahogy sokan egy többsávos út szélső sávjában, valamilyen akadálynál állnak, befelé indexelve, várva arra, hogy valaki megszánja és beengedje őket.
Pedig ezt rém egyszerű lenne elkerülni! Összesen annyin kell változtatni, hogy nem csak az orrunk előtt lévő autó hátulját figyeljük, hanem az előttünk haladó egész
forgalmat szemmel tartjuk, legalább tőlünk 200-250 méterig, vagy az előttünk haladó akár 8 - 10. autóig. Ne csak a közvetlen forgalmat figyelje tehát, figyeljen
messzebbre is! Megéri!

11. Ha akár több száz méterre forgalmi akadályt észlel, akkor amint lehet, váltson sávot! Ne közelítse meg az akadályt! Ha azt látja, hogy Ön előtt akár 200-
250 méterrel, és akár vagy tíz autóval, már a második-harmadik jármű hagyja el egymás után az Ön sávját, akkor az szinte biztosan akadályt jelent. Váltson sávot Ön
is! Ekkor még, mivel a másik sávban lévőkkel közel azonos sebességgel halad - hiszen az akadálytól még legalább 2-300 méterre van, könnyű dolga lesz. Ha
megvárja, amíg odaér, a kikerülés hosszas várakozás, és fölöslegesen elégetettüzemanyag árán szokott csak sikerülni.

12. Ha olyan útvonalon halad, ahol a buszmegálló számára nincs kialakítva öböl, akkor, ha Ön előtt a sávjában busz megy, a megálló közeledtével - különösen, ha a
busz megállási szándékát jelezve indexel - váltson sávot! Ne várja meg, míg a busz megáll! Hasznos, ha a gyakran használt útvonalain tisztában van azzal, hogy milyen
buszjáratok közlekednek ott, és ezeknek hol vannak a megállói.

13. Ha többsávos út szélső sávjában közlekedve azt látja, hogy az Ön előtt (akár közvetlenül - akár több autónyira) haladó jármű kifelé indexel, akkor az két dolgot
jelenthet: az illető vagy megállásra készül, vagy jobbra kis ívben történő befordulásra. Mindkettő esetben lehet, hogy időlegesen megáll a szélső sávban, feltartva a
forgalmat. (Megvárja, míg kiáll egy autó, hogy beállhasson a helyére, vagy mondjuk az utcán, ahova befordulni készül gyalogos halad át, stb.)
Emiatt, ahogy azt látja, hogy valaki kifelé indexel, vagy bekapcsolja az elakadásjelzőt, mint biztonságosan lehet, váltson sávot!

14. Ha egy teherautó, vagy busz - amelynek amúgy a KRESZ szerint a külső sáv(ok)ban kell közlekednie - besorol a belső sávba úgy, hogy a közelben nincs balra
fordulási lehetőség, az az esetek túlnyomó többségében, a szélső sávban lévő akadályt jelez. Ha Ön abban a sávban autózik, ahonnan a teherautó kisorolt, és nem
látható, hogy nincs-e akadály, szintén váltson sávot!

15. Ha nem volt lehetősége sávváltásra, és egy akadály miatt megállásra kényszerül, ne közelítse meg azt teljesen, hagyjon tőle legalább 8-10 m távolságot, így esélyt
hagy magának arra, hogy a belső sávban közlekedő autók közé könnyebben besoroljon, hiszen van hely a gyorsításra.
Ugyanígy, ha pirosnál megáll egy autó mögött, olyan távolságban tegye, hogyha ki kell kerülnie (mert mondjuk lefulladt és nem tud gyorsan elindulni) akkor ne kelljen
tolatnia. A gépjárművezető-oktatóm annakidején úgy tanított, hogy akkor vagyok megfelelő távolságban, ha látom az előttem lévő autó hátsó kerekét. (Persze ez csak
átlagos személygépkocsik esetén jó mérce.)

16. Ha van választása, ne soroljon be olyan autó mögé (busz, teherautó, furgon), amely akadályozza abban, hogy messzire előretekintsen. Azáltal, hogy nem lát túl
az Ön előtt haladón, elveszíti az összes olyan előnyt, amit a távolra is figyelő vezetési stílus jelent, és az Ön előtt autózó vezet Ön helyett, hiába Ön ül a kormánynál.

17. Felesleges megállás, és felesleges üzemanyag-pocsékolás kerülhető el azzal, ha a belső sávból automatikusan áttér a külsőbe, amennyiben közlekedik Ön előtt más
jármű, és olyan helyhez közeledik, ahol a belső sávból szabad balra nagyívben kanyarodni úgy, hogy ilyenkor a szemből jövőket nem állítja meg lámpa.)
Ha ezt az automatikus sávváltást elmulasztja, könnyen megállásra, illetve hosszú várakozásra kényszerülhet olyasvalaki(k) mögött, akik balra szeretnének fordulni, és ezt a szándékukat nem jelzik időben, vagy több kocsival vannak Ön előtt,
és ezért Ön ezt nem látja meg időben. Ha párhuzamos haladásra alkalmas úton, olyan lámpás kereszteződésnél várakozók
mögé érkezik, ahol lehet balra fordulni, de ehhez nincs külön lámpa, ill. lámpaváltási fázis, szintén érdemes a külső sávba sorolnia. Tegyen így annak ellenére, hogy a
várakozó(k) esetleg nem indexel(nek) balra! Nem mindenki elég figyelmes ahhoz, hogy ezzel jelezze az érkező autósoknak: "Nem érdemes beállni mögém,
föltarthatlak!". A belső sávban, a balra fordulni kívánók mögött ragadt autósok, lehet, hogy nem is jutnak át a kereszteződésen egy zöld alatt.

autostitkok

Forrás: www.autostitkok.hu

Találatok: 2870