Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. Az “Elfogadom” gomb lenyomásával és az oldal használatával elfogadja őket.

ANKA Informatikai szolgáltzatások - © 2015

Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentContactusform has a deprecated constructor in /home/ankahu/public_html/plugins/content/contactusform/contactusform.php on line 17

A fogyasztás mérése, az eredmények kiértékelése

Ha az autóban nincs fedélzeti komputer, ami kiírja az átlagfogyasztást a legutóbbi nullázás óta, akkor fogyasztást viszonylag pontosan mérni, csak több teletankolás adatainak átlagolása útján lehet! (Mellesleg a fedélzeti komputerek sem mindig pontosak, ezért ellenőrzésre is ajánljuk ezt.)

A két teletankolás közötti megtett távolság századrészével elosztva a tankolt mennyiséget, jön ki a száz kilométerenkénti fogyasztás. (Például, ha 45,2 litert tankolt, és a megtett kilométer 472,6 akkor a 45,2-t el kell osztani 4,726-tal, ami kiadja a fogyasztást: 9,56 l.)

Arra is fontos odafigyelni, hogy mindig ugyanúgy álljon meg a benzinkútnál! Az is jelenthet 1-2 liter különbséget a teletankolások között, ha tankolásnál egyik alkalommal egy mélyedésben, másik alkalommal a mellette lévő kidomborodáson áll meg az egyik kerék, hiszen ez más-más állásszöget ad az üzemanyagtartálynak, ami befolyásolja a betölthető üzemanyag mennyiségét. Az is számít, ha autója egyik alkalommal üres, másik alkalommal pedig minden ülésen ülnek, és a csomagtartó is tele, hiszen ilyenkor is más a tank helyzete.

Amíg a ténylegesen elért megtakarításokat ellenőrzi, érdemes mindig ugyanannál a benzinkútnál, azonos kútfőnél tankolni, és ha a pisztoly első kattanása után még rátölt, következetesnek lenni abban, hogy hányszor.
Nem érdemes csurig tölteni sem a tankot, ez is okozhat némi veszteséget. Gumicsere is lehet hatással a kapott fogyasztási eredményekre. Kopott gumival, akár 1,5-2 %-kal is jobb eredményeket kalkulálhat, mint a tényleges*. Ezért ha új gumit rakat föl, ne lepődjön meg az eredmények látszólagos leromlásán. Az eltérés ennél jóval jelentősebb, ha nem gyári méretű gumikat szereltet autójára. (A gyárinál nagyobb méret ráadásul azt a kockázatot is magában rejti, hogy a sebességmérő kisebb sebességet mutat a ténylegesnél, ezért hiába tartja be látszólag a sebességhatárokat, mégis megbírságolhatják gyorshajtásért.)

(*A jelenség magyarázata: a kisebb átmérő kisebb a kerülettel jár. Így egy fordulatra kisebb megtett távolság jut. Így tehát a kilométer-számláló, ami a tengely- fordulatokat számolja, nagyobb távolságot mér a ténylegesen megtettnél.) Ha mindezt betartja, a mérés akkor sem teljesen megbízható! Lehetnek minimális eltérések az üzemanyag-minőségben. Az sem mindegy, hogy milyen hőmérsékletű az üzemanyag, hiszen ez befolyásolja a térfogatát. Más hőmérsékleten, illetve más nyomással szivattyúzva pedig máshogy habzik fel, ami miatt máshogy "kattan le" a pisztoly.

Mindezek miatt, a fogyasztási adatok több (minimum 3-4) tankoláskor kalkulált eredmény átlagából kiszámolva közelítik meg legjobban a valóságosat. Ha a gyári adatok nem jók viszonyítási alapnak, honnan tudhatja majd, hogy elégedett lehet-e az elért eredményekkel? Az Ön által használt gépkocsitípus klubjának honlapján általában olvashatja az azonos modellel rendelkező tulajdonosok fogyasztási beszámolóit is. (Túlzottan alacsony értékekkel kapcsolatban azért itt sem árt egy adag szkepszis.)

Akkor, ha a jobb értékek átlaga alá sikerül leszorítania a fogyasztást, már elégedett lehet, de azért még ne hagyja abba az esetleg még meglévő előnytelen vezetési szokások megváltoztatását! Lehet, hogy tud még faragni a fogyasztáson további százalékokat.

autostitkok

 

Forrás: www.autostitkok.hu

Találatok: 3320