Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. Az “Elfogadom” gomb lenyomásával és az oldal használatával elfogadja őket.

ANKA Informatikai szolgáltzatások - © 2015

vivi2A gyakorlati oktatás alapvetően két részből áll.

Egyrészt meg kell tanulni vezetni, ezalatt azt értem, hogy meg kell tanulni az autót irányítani. Például meg kell tanulnia mindenkinek, hogy mennyire tekerje a kormányt ahhoz, hogy az autó oda kerüljön, ahová szeretné, mennyire nyomja a fékpedált , ahhoz hogy az autó ott álljon meg, ahol szeretné...

A másik cél pedig, hogy a tanuló megtanuljon közlekedni. Ez már egy tágabb fogalom. Itt a legfontosabb a közlekedés más résztvevőire irányult figyelem, és a velük való együttműködés.

Ezt az utóbbi célt sajnos soha nem fogjuk elérni. Azt gondolom, hogy akik az utakon vannak - beleértve magunkat is - nem tudnak közlekedni, mert a közlekedést mindenki csak tanulja, bár a legtöbben átlagon felülinek tartjuk magunkat.

Mindezzel együtt viszont minden tanfolyamhallgatónak el kell jutnia arra a szintre, hogy ezt a tanulást önállóan folytathassa tovább. Erről az állapotról viszont majd a forgalmi vizsgán adhat mindenki számot.

Véleményem szerint  e fenti két részt nem lehet igazán elválasztani egymástól. Már az első órán azzal kezdünk, hogy elkezdünk figyelni a többiekre, de a vizsga előtti utolsó alkalommal is gyakorlunk manőverezési feladatokat.

2004. január óta már a B kategóriás képzésben nem is kell külön vizsgán számot adni arról, hogy valaki megfelelően tudja irányítani az autót. A forgalmi vizsgán viszont a manőverezési feladatok végrehaljtása során ezt mindenki bemutathatja.

Ezektől függetlenül mindenkivel  a saját képességeinek megfelelően, egyéni ütemben haladunk a közlekedni tanulás útján.

A manőverezési feladatokról készült videók itt találhatók.

Az ellenőrzési feladatokhoz pedig itt találsz segítséget.

A korábbi időszak dokumentumai megtekinthetők:

Találatok: 6716